Subscribe Twitter FaceBook

Jom Ikut Saya

Selasa, 8 Februari 2011

Asal Usul Nama

Mula-mula nak cari nama untuk blog saya, pening kepala di buatnye. Adalah dalam 10 nama yang saya list untuk buat alamat email ni. Saya pun ambil la nama 'tokey senyum selalu'. Ada sejarah kenapa saya pilih nama ni.
Sebelum saya menceburi bidang perniagaan emas ni. Saya telah membuat bermacam-macam jenis perniagaan. Seperti MLM (Network Marketing). Adalah 2 jenis syarikat yang saya ceburi. syarikat tersebut terlibat dalam bidang pemakanan (foot supplement). Bermodalkan RM6000 saya pun memulakan perniagann tersebut. Mula-mula ambik produk saya mula pening kepala. terlalu banyak stok yang nak dijual. Setiap bulan pening kepala nak maintance sale, terlalu banyak rejection, persaingan daripada syarikt lain dan macam-macam lagi masalah... Adalah 2-3 tahun saya memeningkan kepala sendiri. Sehingga saya mula rasa bosan.
Sehingga tahun 2010 saya berjumpa dengan satu perniagaan yang hebat. Perniagaan tersebuat adalah dalam bidang emas. Selain daripada berniaga, secara tak langsung saya membuat pelaburan untuk keluarga saya. Saya happy buat perniagaan ni sebab yang utama ialah saya boleh mengajar masyarakat sekeliling supaya celik emas. Emas bukan untuk orang kaya sahaja. Sesiapa yang ada keinginan nak memiliki emas boleh dapat dengan mudah. Yang penting kena percaya pada diri sendiri.
kesimpulannya membuat perniagaan emas sangat menguntungkan. Sebabnya kerana:
1- orang beli emas= saya untung (untung runcit, dll)- tak rugi
2- orang tak beli emas= saya pun untung (harga emas sentiasa naik untuk jangka masa panjang)- tak rugi
3- kalau saya diam je= saya pun tetap untung (nilai emas sentiasa naik)- tak rugi

Anda nampakkan kelebihan berniaga emas. Kita tak pening kepala sama ada emas kita terjual atau tidak. Dan yang penting kita sentiasa senyum selalu.

0 ulasan:

Catat Ulasan